Notícies | TV

«Sense ficció» analitza com el temps s'ha convertit en negoci

El programa estrena aquesta nit un documental de l'autora de «Comprar, llençar, comprar»
26-11-2018 22:19
0 vots
El teu temps és el seu negoci CCMA

El teu temps és el seu negoci CCMA

Aquesta nit, a les 21.55 h, el programa Sense ficció de TV3 estrena Lladres de temps, un treball de Cosima Dannoritzer, autora de l'aclamada obra Comprar, llençar, comprar. El documental investiga com el temps s'ha convertit en diners, per què la «pobresa de temps» augmenta, i com cada vegada tenim menys temps tot i voler-ne estalviar més.

Hi ha un nou recurs que tots volen: el nostre temps. Lladres de temps revela com les empreses monetitzen el nostre temps sense que ho sapiguem i com les xarxes socials s'han convertit, segons les seves pròpies paraules, en «els nous rellotgers».

Qui no s'ha trobat en la situació que una línia aèria ens fa imprimir les targetes d'embarcament i ens fa facturar l'equipatge, fent estalviar així a l'empresa milions d'hores de feina cada any? Qui no s'ha passat hores tractant de muntar un moble o s'ha barallat amb un caixer automàtic al supermercat? Qui hauria de pagar per fer tota aquesta feina?

El documental Lladres de temps fa la volta al món per investigar com el temps s'ha convertit en diners, com el rellotge ha pres el control de la nostra vida laboral i personal i com podem tornar a tenir el control d'aquest recurs preciós i finit.

Amb tot, el documental posa al descobert el recurs més desitjat del món: el nostre temps. S'investiga com el temps s'ha convertit en un gran negoci, per què la «pobresa de temps» augmenta i com cada vegada tenim menys temps tot i voler-ne estalviar més.

La guardonada directora Cosima Dannoritzer combina un extraordinari conjunt d'imatges d'arxiu i commovedores històries amb el testimoni dels principals experts mundials, en un documental que va ser rodat en localitzacions com el Japó, els EUA, França, Espanya, els Països Baixos i Alemanya.

El documental, una producció de Polar Star Films i Yuzu Produccions en coproducció amb TV3, ARTE France i Televisió Espanyola, desenvolupa el discurs de Dannoritzer, combinant la història, l'ecologia i la tecnologia. Ha treballat per a emissores de diferents països europeus, entre les quals hi ha la BBC, ARTE, TVE i TVC. La seva pel·lícula Comprar, llençar, comprar, del 2010, va guanyar 12 premis internacionals de festivals.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Ara a la TV

Ara (10:53 h)

Després

Cerca els teus programes preferits: