Notícies | Gastronomía

Cinc entrepans saludables per aparcar la rutina

Deixa enrrere el típic sandvitx de pernil i formatge i prova aquestes creacions
16-05-2017 16:37
0 vots
Sandvitx de bròquil rostit i formatge. Getty Images

Sandvitx de bròquil rostit i formatge. Getty Images

Els entrepans són moltes vegades menyspreats a la cuina per una creença ja generalitzada que es tracta d'un recurs per omplir el pap de manera econòmica amb ingredients poc nutritius, i amb molt de pa, que sempre engreixa.

És lògic que una dieta saludable requereixi de molt més que d'un simple sandvitx per aportar al nostre cos tots els nutrients que necessita. Però malauradament hi ha vegades en què no hi ha més remei que endur-se un o dos entrepanets preparats ràpidament perquè el tràfec del dia a dia no ens deixa temps ni per cuinar. D'altres, són el millor recurs per anar a la muntanya o a la platja.

Així que tenim dues opcions: o pensar en l'entrepà amb mandra i ficar-hi un tall de pernil i una altra de formatge entre pa i pa que corroboren la mala idea que tenim del sandvitx; o pensar en les llesques de pa com en un llenç en blanc en el qual podrem crear una infinitat de variades opcions.

Us deixem unes idees senzilles i molt sanes que podràs fer-te 'en un tres i no res' i menjar-te en qualsevol lloc. (Nota: en tots els casos daurar el pa o no està a la teva mà).

1. Sandvitx de salmó fumat amb formatge d'untar

Ingredients: pa de motlle, salmó fumat, formatge d'untar. Opcional: Utilitzar pa integral, afegir cogombre o alvocat, o preparar un formatge a les fines herbes.

L'opció noruega. El salmó és molt sa perquè és ric en proteïnes i Omega-3. La variant més bàsica consistirà en untar formatge fresc per untar (preferiblement light o sense greixos) en les llesques de pa i afegir els talls de salmó, en la quantitat que prefereixis. Depenent del gust o del temps que tinguis, pots afegir unes rodanxes de cogombre o d'alvocat. Igualment, pots elaborar una salsa de formatge a les fines herbes.

I si et sembla que queda poc colorit, està a la teva mà posar-li enciam, tomàquet, pastanaga o el que se't passi pel cap. Imaginació al poder.

2. Sandvitx de gall dindi i alvocat amb allioli

Ingredients: Pa de motlle, pit de gall dindi, enciam, un alvocat, allioli, oli d'oliva, sal.

En primer lloc, posa el pit de gall dindi en una paella amb una mica d'oli i sal. Quan estigui, posa'l en un bol i barreja'l amb una mica d'enciam i amb alvocat trossejat petit.

La salsa allioli la podem fer casolana o comprar-la de pot. Sigui com sigui, la afegim al gall dindi, l'alvocat i l'enciam i ho lliguem tot bé.

Ara, només caldrà posar la barreja entre pa i pa. A la teva mà està torrar el pa o no.

3. Sandvitx de gall dindi amb poma

Ingredients: pa de motlle, pit de gall dindi, una poma, maionesa. Opcional: curri en pols.

Fruita en un sandvitx? Sí, per què no? Aquest és un refrigeri molt lleuger, i que es menja fred. El pit de gall dindi és baix en proteïnes, el que el fa ideal per a l'hora del sopar, per exemple.

Per elaborar-lo, torra el pa d'una banda. A continuació, pela la poma i talla unes rodanxes en forma de mitja lluna. Si vols tirar-li curri a la maionesa, és el moment de fer la mescla. I ara ja pots muntar-ho tot entre pa i pa posant a més el pit de gall dindi.

Un cop més, si et ve de gust més tirar-li salsa rosa o d'un altre tipus, no et tallis. I si vols afegir-hi un tall de formatge, o qualsevol altra que se't passi pel cap, ets lliure de fer-ho.

4. Sandvitx de bròquil rostit i formatge

Ingredients: pa de motlle, mantega, bròquil, oli d'oliva, sal i pebre, formatge cheddar.

En aquest cas, rostir el bròquil et portarà una mica més de temps, però és una opció molt bona.

En una font, nansa el bròquil juntament amb l'oli, la sal i el pebre a uns 200 graus durant 8 o 10 minuts o fins que el bròquil estigui rostit uniformement però sense cremar-se.

Si vols torrar el pa, et proposem fer-ho a la paella, en una mica de mantega, per una de les cares de la primera llesca. Mentre es fregeix la part de baix, posa sobre la cara que està cap amunt un tall de cheddar, i a sobre, el bròquil, i cobreix-lo amb una altra tall de cheddar.

Quan creguis que el pa està daurant per sota, posa sobre l'altra llesca una mica de mantega per la cara que quedi cap a fora, i dóna-li la volta a tot perquè es dauri la segona llesca. Voilà! Ja tens un espectacular sandvitx de bròquil rostit i cheddar.

5. Sandvitx de pinya i pernil dolç

Ingredients: Pa de motlle, iogurt natural, una llimona, pernil dolç i pinya natural. Opcional: canviar la salsa de iogurt per maionesa.

Primer, torra el pa. En un bol, barreja el iogurt natural amb unes gotes de suc de llimona i després unta la barreja al pa. Finalment, talla unes rodanxes fines de pinya i posa-les a l'interior de l'entrepà juntament amb un parell de talls de pernil dolç.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Llibre de receptes

Cerca les teves receptes escrivint aquí el nom del plat o algun dels seus ingredients...