Jamie és un popular professor d’institut. Està a punt de ser pare per primera vegada amb la seva parella, Leela. Guapo, amb èxit, blanc i de classe mitjana. Jamie compleix tots els requisits per no veure’s barrejat mai amb problemes policials. No obstant això, el seu passat acumula molts enigmes que són difícils de resoldre sense comptar amb la intervenció d’un vell policia. Aquest és el punt de partida de la tercera temporada de The Sinner, el reeixit thriller de Netflix que torna amb una nova recerca de Harry Ambrose, un detectiu que es resisteix a jubilar-se.

Bill Putnam és qui encarna -com sempre- aquest policia amb ciàtica i amb un olfacte especial per atrapar les persones que acostumen a portar una màscara. Aquesta vegada s’enfronta a un cas diferent, en què la mort està molt present. Això l’obligarà a recordar alguns successos de la seva joventut, igual que ho va fer les temporades anteriors. La sèrie està produïda per la protagonista del seu primer lliurament, Jessica Biel. I el seu èxit radica en el fet que la trama parteix d’un succés que no pot modificar-se. El crim ja ha succeït. A partir d’aquest moment, tant el detectiu Ambrose com l’espectador han d’esbrinar per què.

En el cas de la tercera temporada, l’espectador pot imaginar-s’ho durant els primers capítols. Encara que mai es fien de The Sinner. És difícil parlar-ne sense caure en l’spoiler, ja que tot està tan lligat que és molt probable que tan sols un matís en aquestes pàgines pogués destapar l’argument. Tot i que la tercera temporada és una de les que acumulen més visionats una setmana abans de la seva estrena −les anteriors van passar més desapercebudes−, és la que menys puntuació rep de la crítica. De fet, a Filmaffinity aprova just, mentre que els seus dos anteriors lliuraments van obtenir un notable baix. La veritat és que la història de Jamie és la més mundana de totes. Les comparacions són odioses. No obstant això, la sèrie no perd el pols de la trama.

The Sinner és un dels thrillers televisius més populars dels últims anys juntament amb Midhunter, True detective, Heridas abiertas, El visitante i Broadchurch, més enllà de les sèries d’acció narco (Narcos) o les de ciència-ficció (Devs, Westworld). Tot i que la que arrasa en audiència és El cuento de la criada, la distopia de Margaret Atwood Hulu que ha atret milions de persones. Caldrà esperar fins a la tardor per veure la quarta temporada.

Tampoc sabem si serà l’última, ja que fa poc que l’escriptora canadenca ha publicat Los testamentos, que continuaria la història de June −la protagonista− a Gilead, uns Estats Units postapocalíptics governats por un grup ultraconservador. L’estiu és temps de thrillers i de novel·les negres, així que no dubteu a gaudir-ne amb The Sinner perquè a June encara li falta força per arribar a la pantalla petita.