Notícies | Series

Les raons de l'èxit de «Gambito de Dama», la gran revelació de Netflix

El boca-orella ha estat clau per catapultar una bona història ben explicada
03-12-2020 22:40
0 vots
Anya Taylor-Joy en una escena de «Gambito de Dama» imatge promocional

Anya Taylor-Joy en una escena de «Gambito de Dama» imatge promocional

Després d'estrenar-se fa sis setmanes aquesta sèrie de títol tan poc comercial com Gambito de Dama continua sent una autèntica màquina de batre rècords a la seva plataforma, Netflix. És, ja, la minisèrie més vista de la seva història i ningú dubta que continuarà mantenint-se entre les produccions més vistes durant les festes de Nadal. Arribats a aquest punt, potser és el moment d'aturar-se a fer les preguntes que en un moment o en un altre tothom s'ha plantejat: Realment n'hi ha per tant? És bona o el fruit d'una febrada col·lectiva que no s'acaba d'entendre? Com pot ser que un relat sobre una jugadora d'escacs desperti tantes passions, fins al punt que ha motivat un interès gairebé inèdit per aquest joc? El primer que s'ha de dir és que potser sí que l'èxit ha estat inesperat i que com en tot fenomen hi ha un punt d'exaltació que situar les expectatives per sobre dels resultats, però el cert és que Gambito de Dama és una molt bona sèrie que té el seu principal mèrit en saber adaptar un motllo molt clàssic (el del personatge predestinat a perdre que supera tots els obstacles) a una història que barreja empoderament femení, Guerra Freda i problemes emocionals. Però a més del context polític (ben treballat, d'altra banda) el que acaba destacant més és la crònica vital d'una dona que es fa valer en un món d'homes quan socialment estava destinada a no tenir-hi cabuda. I després hi ha, naturalment, l'habilitat del seu creador i director, Scott Frank, per dotar de tensió les partides d'escacs, fins al punt que poden captar l'atenció d'autèntics profans.

Però... perquè ha triomfat tant una història com aquesta?. La resposta és simple: el boca-orella de tota la vida. Després de l'estrena i a mida que passaven els dies, la seva posició a Netfix escalava entre els productes més vistos. Per tant, la gent se la recomanava i això feia augmentat els consums. Vet aquí el motiu pel qual s'ha convertit en la gran revelació de 2020 i també en una demostració de fins a quin punt una bona història ben explicada pot més qualsevol campanya promocional. I no es pot menystenir, en tot això, la gran feina de la seva protagonista, Anya Taylor-Joy, en una d'aquelles interpretacions que canvien la carrera d'una actriu.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Ara a la TV

Ara (02:43 h)

Després

Cerca els teus programes preferits: