Si una idea té més que clara el creador de 'Breaking Bad' i co-creador de 'Better Call Saul', Vincent Gilligan, és que els personatges de les seves històries arriba un moment en què tenen vida pròpia i que el pitjor que pot fer en aquests casos un escriptor, un guionista, és fer un esforç per dictar què han de fer. Aquesta és una de les reflexions que ha realitzat Gilligan en una master class en el marc del Festival Serielizados. El guionista sí que volia dictar en sèries com la protagonitzada per Walter White (Bryan Cranston) que els personatges patissin les conseqüències de les seves accions d'una manera realista. Com ha recalcat, a la vida real les accions tenen conseqüències, ja siguin bones o dolentes.

El festival Serielizados ha homenatjat aquest divendres l'aclamada sèrie 'Breaking Bad' en el desè aniversari de la seva estrena amb la presència del creador de la sèrie Vince Gilligan, qui és també co-creador del seu spin-off 'Better Call Saul'. El director, guionista, productor nord-americà ha ofert una master class a l'Auditori de la Facultat de Comunicació i Relacions Institucionals Blanquerna, moderat pel director de cinema Nacho Vigalondo.

Gilligan, qui també va ser guionista de la sèrie 'Expedient X', ha ressaltat que no es pot posar una medalla per la seva feina, perquè una de les "parts meravelloses" de la televisió és que és un mitjà col·laboratiu, tot i que ha reconegut que el director "és el responsable de tot. En molts mitjans com el cinema i la televisió necessites seguir moltes ordres i quan tens un equip de 140 persones, en un programa tu pots ser el cap però no els l'únic".

Ha reconegut l'única vegada en què va treballar sol a 'Breaking Bad' va ser quan escrivia el primer episodi i tots els següents 61, ha explicat, hi havia guionistes que treballaven amb ell, així com actors que li van afegir "més riquesa" als personatges. A la vegada hi va haver altres directors, productors i fotògrafs que li van afegir "nous elements". Ha ressaltat, en aquest sentit, la progressió que van tenir els personatges a la sèrie i que van cobrar vida pròpia. Una idea que ha repetit en diverses ocasions.

Gilligan ha assenyalat que a la vida real les accions tenen conseqüències, ja siguin bones o dolentes. I ha apuntat que volia crear una sèrie televisiva en el qual la gent patissin les conseqüències de les seves accions d'una forma realista. "Vaig gaudir molt a 'Breaking Bad', una sèrie en la qual els personatges havien de fer unes accions, que havien de tenir conseqüències".

En el terreny de creació de la trama de 'Breaking Bad', ha reconegut que és positiu tenir una idea i un destí final per a la sèrie i ho ha comparat quan algú condueix per una carretera. Segons Gilligan, tot i seguir un camí i un destí, és important que algú es doni la llibertat per agafar altres carreteres.

"Si llegeixes un guió de 'Breaking Bad' veuries moltes pàgines de descripció, alguns tenen quatre o cinc pàgines de guió sense diàlegs". La idea d'un guió, ha explicat, és una pàgina per minut de temps de projecció i hi havia quatre o cinc pàgines de guió sense diàleg, només de descripció. "No es tracta de descriure els vents, sinó de descriure el que veiem a la càmera. No li diem al director com fer la seva feina sinó que intentem explicar a través del guió en què es important concentrar-se"."Crear un programa televisiu totalment diferent"

En el moment de crear 'Breaking Bad', ha recalcat que no tenia sentit fer una cosa similar a tot el que s'havia fet a la televisió fins aquell moment. "El que volíem fer amb 'Breaking Bad' era crear un programa televisiu totalment diferent. Nosaltres anàvem en direcció contrària a la resta i estàvem molt emocionats". Ha posat com exemple que fins i tot la manera de rodar era diferent. A 'Expedient X', ha indicat, tot eren primers plans per crear tensió en escenes que no eren tenses i a 'Breaking Bad' van obrir el camp.