TV3 i Catalunya Ràdio han iniciat aquesta setmana l'edició de La Marató 2020, dedicada a la covid-19, amb la primera fase de la campanya de sensibilització i divulgació i la publicació de la primera imatge gràfica, el primer anunci i l'eslògan: «Aquesta Marató toca a tothom».

La campanya que marca el començament de La Marató habitualment es posa en marxa a l'octubre, però des de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals han especificat que «aquesta és una edició excepcional», de manera que el marcador ja està obert per rebre donatius.

El missatge «Aquesta Marató toca a tothom», eslògan de la campanya, «vol interpel·lar directament la societat, transmetre la necessitat de participar, mobilitzar-se, col·laborar, ser solidaris, perquè ens afecta a tots i a totes, en tots els àmbits».

Així mateix, TV3 i Catalunya Ràdio informaran i divulgaran a partir d'ara sobre el coronavirus amb la perspectiva posada en La Marató 2020 com a «eix vertebrador de tot l'esforç» dels mitjans públics catalans per informar sobre la crisi sanitària.

La Marató també editarà per primer cop una samarreta solidària amb el missatge #TocaATothom i la imatge «Bye, COVID», que mostra una partícula viral de la SARS-CoV-2 en un pulmó «tal com és vista pels investigadors a través del microscopi».

Els autors de la imatge són els doctors Santiago Ramón i Cajal i Jordi Temprana, del servei d'Anatomia Patològica de l'hospital Vall d'Hebron de Barcelona.

La samarreta es pot comprar a la botiga en línia de TV3 i Catalu-nya Ràdio al preu de 20 i 18 euros, en model per a adults o per a nens.

A causa de l'excepcionalitat de la situació de pandèmia, el Patronat de la Fundació La Marató de TV3 va decidir el 21 d'abril passat canviar el tema previst per a La Marató d'aquest any i dedicar-la a la covid-19, i traslladar l'edició sobre salut mental al 2021, coincidint amb el 30è aniversari de la cita solidària.