El cantant d'Els Pets, Lluís Gavaldà, conduirà a partir d'aquesta nit a TV3 El celobert. Es tracta d'un programa de música que parteix d'una idea original de Gavaldà per a l'emissora iCat, on se n'han fet més de 800 programes. Ara fa el salt a la pantalla amb un format que parla de cançons i que deixa, sobretot, que siguin les cançons les que parlin.

El Celobert és «una finestra lluminosa que vol encomanar la passió per la música pop tot repassant les cançons de tota la vida, regirant-les per escoltar-les com si fos la primera vegada i fugint d'elitismes infantils i de primícies estèrils», diu un comunicat de TV3. Gavaldà n'explica l'argument, el context en què van ser concebudes i la personalitat de l'artista que les va crear, de manera desenfadada i planera.

La filosofia del programa és, sobretot, crear «un espai diàfan on les cançons s'espolsin i s'estenguin al sol i al vent per ventilar-ne l'ànima d'aquells acords i aquelles lletres que han acompanyat oients i espectadors des del moment en què es van enamorar del poder de la música». La primera temporada de l'espai a TV3 tindrà tretze capítols que giren cadascun al voltant d'un leitmotiv propi, tal com també passa a iCat.

En cada episodi es complementa el llistat de videoclips amb Lluís Gavaldà conversant amb un personatge sobre el tema central, i finalment un grup català fa una versió d'una de les cançons més destacades que han sonat durant el programa.

L'emissora iCat va estrenar El celobert el 25 de desembre del 2014. Va ser un programa especial amb motiu de les festes nadalenques, que el dimarts 13 de gener del 2015 es va incorporar a la graella de l'emissora com a programa setmanal. El setembre del 2015, El celobert es va convertir en programa diari i, fins avui, ha complert 800 emissions.

Aleshores Gavaldà acabava de guanyar el premi Cerverí a la millor lletra de cançó en català 2014 amb la cançó Me'n vaig i Els Pets, ben a prop de celebrar el seu 30è aniversari, publicaven un nou àlbum d'estudi, titulat L'àrea petita, per després prendre's un descans. Amb la versió televisiva, el format té l'objectiu de consolidar-se encara més entre els seguidors i, a la vegada, ampliar-ne l'abast a través d'un canal de difusió tan potent com la televisió.