n El grup AMC Networks International Southern Europe (AMCNISE) i Atresmedia Internacional han arribat a un acord mitjançant el qual s'uneixen per llançar al mercat europeu un paquet de canals de contingut televisiu en espanyol. Així ho van donar a conèixer ahir les dues companyies audiovisuals, que van detallar que la primera aportarà els canals temàtics Canal Cocina (gastronomia), Canal Decasa ( Lifestyle), Sol Música (música espanyola) i Somos (cinema espanyol de tots els temps); i el grup Atresmedia hi aportarà Atrescine (cinema espa-nyol recent), Atreseries (sèries) i Antena 3 Internacional (notícies i entreteniment). El paquet es comercialitzarà a través dels principals operadors d'Europa.

«Amb aquest acord posarem a disposició de tots els teleoperadors d'Europa l'oferta més variada i exclusiva de contingut televisiu espanyol. Aquest nou paquet de canals respon a la creixent demanda de contingut en espanyol a Europa, on resideixen uns 23 milions de castellanoparlants», ha declarat el vicepresident sènior de Vendes, Màrqueting i Digital d'AMCNISE, Manuel Balsera.

El director general d'Atresmedia Internacional, Javier Nuche, ha assegurat que «després d'haver multiplicat per quatre el nombre d'abonats als canals d'Atresmedia a Llatinoamèrica i Estats Units, el següent repte era aconseguir un creixement a Europa, on també existeix gran potencial».