Tot i la competència del Mundial de futbol de Rússia, TV3 ha tancat el mes de juny com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media. Aquest mes, la televisió pública ha aconseguit una quota del 13,7%. Ha superat de 2,1 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i de 4,5 punts, la tercera, Antena 3. Segons informa en un comunicat la CCMA, TV3 continua liderant en les franges de day time a Catalunya, amb una quota del 13,6% i a 2,7 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, i de prime time, amb una quota del 15,3%, i supera d'1,4 punts la segona classificada.

Així mateix, la televisió catalana ha liderat l'audiència 19 dies dels 30 del mes de juny i el rànquing dels programes més vistos del dia també 17 vegades. Entre els programes més vistos hi ha diferents edicions dels informatius, amb el TN Vespre encapçalant el rànquing dels programes més vistos del dia en 7 ocasions. També destaca l'audiència del documental 20-S emès dins de l'espai Sense ficció amb gairebé un milió d'espectadors, l'entrevista al president de la Generalitat, Quim Torra, o espais consolidats com Polònia, Joc de Cartes i 30 minuts.

Telecinco, líder a Espanya

Pel que fa al conjunt d'Espanya, Telecinco es manté líder amb una mitjana del 15,8%, i amplia la distància amb Antena 3, que ha obtingut l'11,1%.

En tercera posició hi ha La 1 de Televisió Espanyola, que baixa respecte del mes de maig, amb una quota del 9,9%. D'altra banda, gràcies al Mundial, Cuatro ha arribat al 8,8%, i s'ha situat en quarta posició i supera el seu màxim rival, La Sexta, del grup Atresmedia, que baixa una posició, i queda com la cinquena amb una quota del 7,4%.

El consum televisiu dels espa-nyols s'ha situat el juny en una mitjana de 233 minuts al dia per persona, tres minuts menys que el maig, i el partit de futbol entre Espanya i el Marroc del Mundial de Rússia va ser l'emissió més vista del juny amb 11.156.000 teleespectadors d'audiència mitjana i el 70,3% de quota.