Notícies | Planes

Més de 3 milions de turistes fan parada al Bages

Montserrat, Sant Benet de Bages i Cardona són les principals destinacions dels visitants que han passat per la comarca el 2018A Manresa creix el nombre de persones atretes per la Cova i la Seu
13-06-2019 06:05
0 vots
La Seu de Manresa arxiu/mireia arso

La Seu de Manresa arxiu/mireia arso

L'oferta turística a la Catalunya interior i Pirineu és molt extensa: patrimoni cultural, històric, indrets i paisatges amb encant, activitats lúdiques i d'aventura... el visitant té un ampli ventall per escollir.

L'any 2018, un total de 3.171.213 persones van visitar el Bages, amb Montserrat (2,5 milions), el monestir de Sant Benet de Bages (186.094) i Cardona (178.220) com a principals destinacions. El conseller de l'Àrea de Turisme del Consell Comarcal, Josep Canals, remarca el bon moment del sector, que ha crescut lleugerament respecte al 2017. Tot i això, el repte és millorar l'oferta, oferint nous productes que lliguin els diferents serveis i activitats per aconseguir que el turista majoritari, actualment d'un sol dia, passi a pernoctar a la comarca. «Tenim un gran potencial» diu.

Cal remarcar el creixement de turistes aquest darrer any a Manresa «atrets per projectes de futur com l'ignasià». La Cova de Sant Ignasi va ser el punt de la ciutat més visitat (35.601), seguit de la Basílica de la Seu (20.367) i el carrer del Balç (18.008). De les dades, recollides per la Diputació de Barcelona, destaquen també les propostes de turisme vinculades al vi, l'enoturisme. El celler Oller del Mas de Manresa va rebre 107.622 visitants. També van obtenir uns bons números les propostes vinculades amb la natura i la sostenibilitat. El Parc de la Sèquia, per exemple, va acollir 70.561 visitants.

Dèficit de pernoctacions


Les pernoctacions són l'assignatura pendent a la comarca, ja que el turista majoritari segueix sent d'un sol dia. En aquest sentit, Josep Canals opina que «si fem l'oferta bé, ens consolidarem com a destinació».

L'objectiu que es marca Bages Turisme és assolir noves sinergies «entre els diferents serveis existents i activitats per crear nous productes, com ara culturals o de natura». Segons Canals, «volem aconseguir que el turista estranger que visita Barcelona completi la seva estada al Bages» i que la gent de l'àrea metropolitana vegin la comarca com un indret «on fer una escapada».

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Més plans

El mercat de Tívoli a Copenaghen.

Mercats nadalencs d'Europa que no et pots perdre

El Nadal està a tocar i amb ell moltes festes i tradicions que ens transporten a la nostra infància

Lobby de l'hotel The Jane famós per les seves habitacions cabina

Microhotels: petit i barat

Els allotjaments amb habitacions molt petites arrasen arreu, com una manera d'abaixar costos i aprofitar l'espai

De:
Fins a: