A Mallorca hi ha diversos cims que superen els 1.000 metres d'alçada, per gaudir de les impressionants vistes que ofereixen miradors espectaculars. Encara que no són normalment rutes per a principiants, ja que demanen esforç, valen la pena.

Puig de Massanella

Amb 1.364 metres d'alçada és el segon pic més alt de Mallorca i es troba a Escorca. L'ascensió implica un viatge d'uns 11 quilòmetres amb aproximadament 3 hores de pujada i 2 hores de descens. Des del santuari de Lluc, concretament des de la gasolinera , agafeu la carretera en direcció d'Inca, per una pista a la dreta. Passi a través de la Font des Guix i la barrera de Comafreda, la ruta està senyalitzada.

Continuant l'ascensió arribeu al cim del Puig, des d'on es poden veure paisatges meravellosos i Menorca fins i tot quan les condicions meteorològiques ho permeten. Per baixar es pot prendre el tram que passa pel Pla de sa Neu i després reprendre la ruta que hem utilitzat per pujar.

Puig de Galatzó

Està situat entre Puigpunyent, Estellencs i Calvià a 1.027 metres d'alçada. L'excursió es pot iniciar al quilòmetre 97 de la carretera Ma-10, des d'Andratx, o d'Estellencs, on vostè pot deixar el cotxe aparcat. El recorregut és de 10.5 quilòmetres de llarg i una durada aproximada, entre pujada i baixada, de les quatre i mitja. La ruta està senyalitzada gairebé des del principi. Haurem d'anar per un carrer asfaltat per entrar després en una pista de terra a Coll des Pi. Seguint sempre les indicacions, es pot arribar a les cases de Son Fortuny, una bona zona per descansar si és necessari. Al fons del refugi comença el camí de pujada a través del Pas des Cossi fins el Coll de Sa Moleta Rassam. Sense perdre els signes de vista, que hem de seguir la indicació que ens porta al Puig de Galatzó. Per la baixada podeu seguir el mateix camí o escollir altres, sempre seguint les indicacions. El descens dura aproximadament dues hores.

Puig de Galileu

Té una alçada de 1.188 metres i el recorregut serà d'uns 10 quilòmetres. El punt de partida d'aquesta ruta és el monestir de Lluc, a la Font Coberta, des d'on hem de prendre el camí de Sóller, fins a trobar una pista de cotxes que hem de deicar per entrar al bosc de Ca S'Amitger. El següent serà seguir per una carretera asfaltada per creuar la C-710. Seguirem caminant per la pista forestal fins que arribem a l'inici de Ses Voltes d'en Galileu, on val la pena aturar-se per admirar les cases de neu. Després d'un petit turó, arribarem al cim del Puig d'en Galileu. El descens es realitza de la mateixa manera. Aquesta ruta dura aproximadament cinc hores.

Puig des Teix

Es troba a l'est de Mallorca i té una altura de 1.064 metres. La ruta és de 14,5 quilòmetres i el temps estimat és de quatre i mitja. Es parteix de Valldemossa, on és possible arribar en cotxe o en transport públic des de Palma, així aprofitarem la parada d'autobús i començarem a caminar pel carrer Joan Fuster primer i després pel carrer de Les Oliveres. Llavors hem de prendre el camí ascendent fins al Pla des Pouet. Quan trobem una cisterna prendrem el camí que està a la dreta i després passarem primer pel Mirador de Ses puntes i després per un refugi que porta el nom de la Talaia Vella. A l'esquerra podeu veure el Puig del Caragolí, 944 metres i en pocs minuts trobarem una cruïlla que condueix al Puig des Teix. Continuarem ascendint una altra bifurcació de camins, on tornem a escollir l'esquerra fins arribar a una plana abans d'un pronunciat ascens fins al cim. En el camí de tornada, quan arribeu a la bifurcació, podem triar el camí a l'esquerra, per continuar per un camí diferent a l'ascens, fins al punt de partida.

Puig Major

Es troba a Escorca i és el sostre de Mallorca, el punt més alt de l'illa amb 1.445 metres d'altitud. La ruta és d'uns vuit quilòmetres i el temps aproximat és de sis hores i mitja. Cal assenyalar que per dur a terme aquesta ruta, apte per a experts muntanyencs, calen permisos especials, ja que passarem a través d'una zona militar i per un altre protegida. De fet, a la part superior de la muntanya es pot veure una gran bola que és ni més ni menys que un radar de l'exèrcit nord-americà. El punt de partida de la ruta serà la plataforma del funicular, on comencem el Camí dels Cingels, cap al Porxo Esbucat. Hem de seguir a l'oest i acostar-se a la Font de S'Escudella. Travessarem el torrent, una mica més avall i pujarem fins a trobar un rocòdrom. A partir d'aquí es pot veure la instal.lació militar a la part superior del Puig Major que prendrem com a referència per pujar. Per a la baixada, cal seguir el mateix camí d'escalada.