El xef mexicà Roberto Ruiz, que compta amb una estrella Michelin i dos Sols Repsol a PuntoMx, s'ha aliat amb El Corte Inglés per portar el seu guacamole, el seu producte més icònic i demandat en els seus restaurants, als lineals del gegant de la distribució espanyola .

«El guacamole és el plat emblemàtic de Punt MX i de Cascabel i aquesta aliança ens permet estendre l'experiència que es viu al restaurant a les llars i seguir «enchilando» Espanya, que és la nostra il·lusió», ha assegurat el xef mexicà Roberto Ruiz en declaracions a Europa Press.

El mexicà ha explicat que han estat vuit mesos de treball fins a trobar un producte amb «caràcter» i qualitat, després de testar fins a 18 receptes diferents fins aconseguir el producte idoni perquè «tingues un gust bo des del primer a l'últim dia». «Assumim el repte que ens va proposar El Corte Inglés a vendre en els seus lineals aquest producte, que és molt fràgil", ha explicat».

Ruiz, el xef del primer restaurant mexicà a aconseguir una estrella Michelin a Europa, ha reconegut que es tractava d'un «projecte arriscat», però comptava amb l'experiència dels dos últims anys fent la salsa chipotlera, en la qual s'empra els romanents del que sembren al seu hort ecològic que tenen a Segòvia, que els ha permès passar de 500 a les 7.000 ampolles que ara produeixen i que elaboren ells mateixos a El Bierzo (Lleó).

«VEURE ELS TEUS PRODUCTES AL LINEAL DEL SUPERMERCAT ÉS UNA CHULADA»

«Arribar al supermercat i veure en el lineal els teus productes és una chulada. Dóna molt d'orgull i és una cosa que no imaginàvem. A més, està sent molt ben rebut aquest projecte que tenia amb molt risc i és il·lusionant», ha assegurat Ruiz, que no descarta ampliar la gamma amb nous productes en un futur.

D'aquesta manera, els amants de la cuina mexicana podran adquirir les seves creacions més emblemàtiques com el guacamole, el pic de gall i els totopos artesanals en els Club Gourmet d'El Corte Inglés d'Espanya i pròximament també en el de Lisboa (Portugal), on compta amb la Barra Picarol al Gourmet Experience lusità. «A la gent li ha cridat molt l'experiència de barra Cascavell i s'ha bolcat amb nosaltres. Lisboa ens ha rebut extraordinàriament bé», ha assenyalat.

«Aliar-se amb El Corte Inglés és una alegria increïble. Vam començar fa tres anys amb Picarol i ara amb aquests projectes, que sols no haguéssim pogut fer i amb el seu suport vam arribar més lluny», ha reconegut sobre l'aliança amb els grans magatzems, que impulsen la seva aposta per l'alta gastronomia.

Al costat del guacamole i el pic de gall, el xef mexicà també ven la seva salsa 'La Chipotlera' a Cascabel, elaborada en col·laboració amb els hortolans Beatriz Alonso i Luis García, que gestionen l'hort ecològic la Retamilla (Segòvia), on el xef cultiva seus propis xilis, blats de moro, verdures i plantes.

A més ha desenvolupat una nova tecnologia a Espanya per produir salsa chipotlera, creant el primer fumador de chiles a Europa. L'elaboració d'aquestes salses comporta més de dos anys de fermentació per aconseguir dues salses úniques i autèntiques com són la 'Ruda' i la 'Tècnica', que reflecteixen el caràcter i la personalitat de Mèxic, i serveixen d'homenatge a la lluita lliure.