Notícies | Hosteleria

Hivern 2010

Signes 'molt positius' fan preveure una bona temporada de neu a Andorra

A hores d'ara, s'han venut més forfets de temporada que a la mateixa alçada del 2009
0 vots

La temporada de neu a Andorra es presumeix satisfactòria. Per fer aquestes afirmacions, els responsables de les estacions d'esquí es basen en el que qualifiquen com a 'signes molt positius' del mercat. A hores d'ara, s'han venut més forfets de temporada que a la mateixa alçada del 2009. A més, els mercats que més anticipen les compres estan registrant un comportament més positiu. A aquestes realitats se sumen les bones previsions referents al clima, que animen les vendes en el mercat espanyol. Amb tot, les estacions són 'optimistes' per a una temporada que presumiblement començarà el proper 27 de novembre i en la qual s'hauran invertit cinc milions per ampliar l'oferta turística.

Per fer una bona temporada de neu, les estacions d'esquí han de poder obrir les seves portes en el pont de la Puríssima, a principis de desembre. Enguany, la quantitat de neu que ha caigut fins ara i les previsions del temps porten als responsables d'Ski Andorra a parlar d'una data una mica avançada per a la inauguració. Segons ha dit la seva directora, Marta Rotés, en la presentació de la temporada d'esquí a Barcelona, esperen poder iniciar l'activitat el 27 de novembre.

Aquest fet porta als responsables de les estacions d'esquí andorranes a preveure una temporada 2010-2011 força positiva. La situació 'convida a ser optimistes', segons el director de Vallnord, Martí Rafel. L'executiu ha assegurat que, fins ara, s'han venut més forfets de temporada que en les mateixes dates del 2009. A més, mercats com ara Rússia i el Regne Unit, que són els que més anticipen les compres, s'han comportat més positivament que l'any passat.

Pel que fa al mercat espanyol, que representa el 60% dels visitants a les estacions d'esquí d'Andorra, Rafel ha afirmat que sol reservar a darrera hora i està molt influenciat pel clima. Per això, les perspectives per a aquesta temporada són positives també en aquest cas, ja que les muntanyes andorranes ja tenen més neu que fa un any i sembla que les condicions climàtiques seran favorables.

En conjunt, les dues estacions d'esquí d'Andorra, Vallnord i Grandvalira, han invertit uns 5 milions d'euros amb vistes a aquesta temporada. Aquesta xifra, en línia a la de l'any passat, anirà destinada sobretot a ampliar i millorar els serveis afegits, és a dir, a ampliar l'oferta turística. Així, les dues estacions han fet una aposta per oferir 'moments' i 'experiències' extra per als esquiadors i per a aquells que els agrada la muntanya, però no esquiar. Segons el director general de Grandvalira, José Blanco, les noves ofertes en l'àmbit de la restauració i l'oci han estat clau. L'objectiu és donar un valor afegit als turistes que visiten Andorra durant la temporada d'esquí.

Blanco ha explicat que els visitants de Grandvalira podran menjar enguany a una arrosseria, una sidreria o un restaurant 'wok'. Segons ha dit, a més de la restauració, 'que cada vegada és més important', l'estació ha fet un esforç en oferir activitats com ara submarinisme d'alta muntanya, 'muixing' nocturn amb sopar o pujada en globus, a més de la visita o l'estada a l'Iglú Hotel. L'estació també estrena enguany una nova plana web, amb un 'look' diferent més adaptat a les demandes dels clients i unes eines de reserva més enfocada al canal turístic.

Per la seva banda, Vallnord proposa 'alternatives' a la gent que vol gaudir d'altres coses a banda de l'esquí i l''snowboard' com ara submarinisme nocturn sota el gel o una combinació entre esquí alpí i parapent.

Les dues estacions acolliran aquesta temporada esdeveniments com ara dues etapes de la Pirena 2010 o la copa d'Europa femenina d'esquí alpí (Grandvalira) i el Criterium Master o El Dorado Freeride (Vallnord).

Amb vistes a aquesta temporada 2010/2011, les estacions han fet un esforç especial en el mercat espanyol. Segons Rafel, el turisme de proximitat sempre ha estat determinant, però, arran de la crisi, encara ha pres més importància. Però, segons ha afegit, Andorra és una destinació atractiva que té un mercat emissor molt diversificat i internacionalitzat, i que mercats com ara el rus o l'anglès van prenent més importància any rere any.

Tot i que Vallnord i Grandvalira han anat de la mà a l'hora de vendre la destinació, encara no disposen d'un forfet conjunt. Segons els seus respectius directors generals, això està en mans dels consellers de cadascuna de les estacions, que hauran de decidir si donen aquest pas. De moment, però, Rafel ha explicat que existeix un forfet d'Ski Andorra, que té força èxit en mercats com ara el rus.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Agenda d'avui

Prev
Next