Notícies | Gastronomía

Els 10 menjars que més engreixen

La manca de temps o la deixadesa fa que de vegades abusem de plats que són bombes de calories
27-10-2015 19:27
1 vot
Els fregits absorbeixen un 10% del seu pes en oli. Getty Images

Els fregits absorbeixen un 10% del seu pes en oli. Getty Images

No tinc temps per cuinar. Aquesta és una de les frases més repetides per justificar sovint uns hàbits alimentaris que no són tan saludables com haurien de ser. El ritme de la vida actual fa que abusem de menjars enllaunats, sopes de sobres, precuinats ... plats que es preparen ràpidament però que són veritables bombes de calories. A continuació et mostrem els 10 menjars que més engreixen i de les que no convé excedir-se.

1. Fregits
El problema de productes com les patates fregides o els arrebossats és que absorbeixen molt oli (un 10% del seu pes aproximadament). Una ració de calamars fregits, per exemple, suposen 250 calories. Per això és aconsellable quan cuinem aquests productes, fer-los escórrer bé amb paper absorbent.

2. Refrescs
Les begudes amb gas tenen un alt nivell de sucre. Convé recordar que les versions 'light', tot i que tenen una aportació calòrica més baix, contenen edulcorants que provoquen un augment progressiu de pes.

3. Menjar ràpid
Tot i que depenen en bona mesura dels ingredients, les hamburgueses, pizzes, kebab i altres 'fast food' amaguen un elevat nombre de calories (un kebab, per exemple, són 600 calories de cop). I si tenim en compte que solen venir acompanyats de refrescs, patates i postres, és millor limitar-ne el seu consum.

4. Pastes
Les salses i altres condiments com el formatge fan que les pastes engreixin més del que seria convenient. Si a més aquests productes són precuinats, contindran additius que incrementen l'aportació calòrica.

5. Pastisseria industrial
Deliciosa però poc saludable per a l'organisme. Un pastisset aporta més d'una quarta part de les calories que el nostre organisme necessita per tot el dia. Cal restringir molt el seu consum si no volem passar-nos de pes i que se'ns dispari el colesterol.

6. Embotits i carns fredes
A les dietes cal tenir en compte quins embotits podem menjar i quins no. Així, queden vetats la mortadel·la (300 kcal per 100 grams) i el xoriço (400 kcal / 100 grams). No obstant això, podem prendre pernil serrà, que només aporta una caloria per gram.

7. Dolços nadalencs
Encara que només es prenen per Nadal, un excés ens pot passar factura en forma d'uns quants quilos de més. Els més calòrics són els massapans, elaborats amb ametlles i diversos sucres. Cent grams de massapà suposen 500 kcal.

8. La xocolata blanca
La blanca és la varietat de xocolata que més engreixa. Conté 50 calories més per cada 100 grams que la resta de tipus. La xocolata negra amb taronja és la que menys calories aporta.

9. Fruits secs
Els beneficis per al nostre cos de les nous estan demostrats per nombrosos estudis. Aquest fruit sec és ric en àcids grassos omega 3, que protegeixen de malalties cardíaques. Però tant les nous com altres fruits secs com les avellanes o els anacards contenen unes 600 calories per 100 grams, pel que és recomanable moderar el seu consum i combinar-ho amb exercici físic.

10. Guarniments per a amanides
Les amanides, si estem a dieta, millor sense amaniments en forma de salses. Així, la famosa salsa César està elaborada amb ou, oli vegetal o formatge parmesà ratllat, entre altres ingredients. Una cullerada d'aquesta salsa suposa 80 calories.

Extra: Gelats
Impossible resistir-se a un gelat quan el sol pica. Però els gelats a base de xocolata o crema de llet suposen més de 400 kcal per cada 100 grams.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook