El director Bong Joon-ho s'ha convertit no només en un dels autors més internacionals de Corea del Sud, sinó en un dels grans noms del cinema mundial. The Host va redefinir per sempre més les monster movies clàssiques, revifant la seva dimensió de metàfora social i demostrant que no estava tot dit sobre el tema; i Snowpiercer és una joia on va saber mantenir el seu to de denúncia i al mateix temps donava aires renovats a les distòpies modernes. Quan semblava que no ens podia sorprendre més, va i es treu de la màniga Parásitos, el seu treball més arriscat i segurament també el més rodó: per ambició i resultats, òbviament, però també per una capacitat d'anar al moll de l'os que li va valer una merescudíssima Palma d'Or al Festival de Canes.

Els protagonistes, Gi Taek i la seva família, estan sense feina, i això els ha convertit en éssers disfuncionals i tancats en ells mateixos. Un bon dia, el fill gran comença a fer classes particulars a Park, uns veïns seus. Malgrat que les dues famílies formen part d'universos i classes molt diferents, inicien una relació d'amistat que els porta a interactuar cada vegada amb més persistència. Però la relació acaba degenerant fins a uns extrems que mai ningú s'hauria imaginat. Amb aquesta premissa (poc detallada, però millor que sigui així: d'aquesta manera l'impacte dels girs narratius és considerablement superior), Bong Joon-ho construeix una incòmoda i sagnant faula social que atrapa des de la primera seqüència i ens acaba emmirallant als nostres fracassos i prejudicis.

Un film que costa de treure del cap i brilla, com acostuma a passar amb el director, per les seves extraordinàries decisions formals, completament allunyades de qualsevol cànon de gènere. Els protagonistes de Parásitos són Song Kang-ho, Lee Seon-gyun, Jang Hye-jin, Cho Yeo-jeong, Choi Woo-sik i Park So-dam.