El cinema s'ha endinsat en nombroses ocasions en el llegendari enfrontament entre el xèrif Pat Garret i el bandoler conegut com a Billy The Kid, i ho fa fet des de moltes perspectives: des de les més sublimades, jugant amb els punts de vista divergents sobre el que realment va passar, fins a les més realistes, que preferiblement han aprofundit en la complexitat d'ambdós personatges i del seu context històric.

'Sin piedad' pertany a aquest últim apartat, perquè posa en escena la història tal com la coneixem, o almenys partint dels elements que han contribuït a alimentar la llegenda durant anys i panys, però buscant els aspectes més contemporanis de la seva història. Així, una vegada més assistim a les malifetes del bandoler i als intents del xèrif per capturar-lo, però aquest cop centrant-se més en allò que els converteix en figures controvertides.

En el cas de Garret, perquè va portar al límit la seva autoritat per poder sortir-se amb la seva; en el cas de Billy, perquè no deixava de ser el resultat d'una societat que demonitzava els joves que no seguien el bon camí. D'alguna manera, la pel·lícula busca remarcar la vigència de la denúncia social implícita en els fets, perquè al capdavall Billy, com deia el seu sobrenom, era un nen víctima de la falta d'ocasions.

En tot cas, no deixa de ser una bona notícia que encara hi hagi qui se centri en una història tan mítica i que el western vagi traient el cap de tant en tant per apostar noves mirades a les seves icones. 'Sin piedad' té, a més, uns quants al·licients afegits. El primer i més vistós és que sigui dirigida per Vincent D'Onofrio, en el seu segon treball darrere la càmera nou anys després de dirigir el musical de terror 'Don't Go in the Woods'. El Kingpin de la sèrie 'Daredevil' demostra un notable coneixement dels mecanismes del gènere, especialment quan es tracta de dotar-los d'uns aires realistes.

L'altre plat fort de la pel·lícula és el seu magnífic repartiment, encapçalat per Ethan Hawke, Dane DeHaan, Jake Schur, Leila George, Chris Pratt (com Hawke, ja va treballar amb el realitzador a 'Los siete magníficos'), Adam Baldwin i el mateix Vincent D'Onofrio. El film només ha costat 8 milions de dòlars, però això no impedeix que sigui una aportació molt rellevant a un gènere que mereixeria tenir més fortuna a la indústria actual.