La carrera de Damien Chazelle ha estat meteòrica: de jove promesa del cinema independent a renovador del musical en molt pocs anys, Oscar inclòs per l'extraordinària La La Land. Veient Whiplash quedava clar que, música a part, un altre dels seus grans temes és l'obsessió.

Per això en el fons no sorprèn gens que el seu nou treball, First Man (El primer home), tracti precisament de la història d'una fixació: la de Neil Armstrong, l'astronauta que no va parar fins a aconseguir convertir-se en el primer home a trepitjar la lluna. La pel·lícula, que visualment apunta a una altra demostració del domini estètic de Chazelle, explica la història d'Armstrong de cap a cap, és a dir, des de les seves primeres passes a la NASA i els enfrontaments amb els seus superiors per les seves desmesurades aspiracions fins a les conseqüències de les seves fixacions en la relació amb la seva dona. I per descomptat hi ha la recreació del primer viatge a la lluna, un moment de sobres conegut per l'audiència que el cineasta sembla haver abordat d'una manera molt personal.

Basada en un llibre de James R. Hansen, First Man ho té tot: una factura visual enlluernadora, un equip tècnic de primer nivell (la banda sonora torna a ser a càrrec de Justin Hurwitz, que també es va endur l'Oscar per La La Land ) i un esplèndid repartiment que inclou Ryan Gosling, Pablo Schreiber, Ciarán Hinds, Kyle Chandler, Ethan Embry, Jason Clarke, Corey Stoll, Christopher Abbott, Shea Whigham, Patrick Fugit, Lukas Haas, Brian d'Arcy James, Cory Michael Smith i Claire Foy, la protagonista de la sèrie The Crown . El projecte, que durant un temps va estar en mans de Clint Eastwood, té Steven Spielberg com a productor executiu.