Aleix Albareda (Solsona, 1973) pinta cada dia al seu taller, fent i també desfent. Ara que ha acabat la sèrie Bedoll·s, està experimentant amb el seu nou projecte: té diverses idees i fa esbossos. Un dia pensa que tirarà per un camí, i el següent s'encamina per un altre. «Quan has de començar de nou, les aigües van mogudes», afirma. Aprofitant les dates de la Festa Major de Solsona, Albareda mostra en un cèntric local la seva dar-rera producció pictòrica, que destaca per la innocència de les mirades, les bondadoses i naïf de la sèrie Bloom·s i les càndides i suggerents de Bedoll·s. Fent una combinació de les dues sèries, ha titulat l'exposició Blodoll·s.

Els setze infants amb globus i barrets de Bloom·s, pintats amb acrílic sobre fusta, neixen arran de l'exposició a Terrassa d' Arc·s, uns infants «molt foscos, que es podien llevar a les 4 de la matinada a matar els pares i tornar a dormir». Va ser un projecte que va tenir molt bona acceptació: «Els vaig vendre tots». Els Bloom·s són el contrari: «Es veuen inflant globus i sembla que només els falti una bufadeta més perquè els explotin a la cara i topin amb una realitat que encara no coneixen. Mostra la brillantor fràgil i càlida del florir ignorant», apunta.

Pel que fa a Bedoll·s, aquest cop dotze pintures sobre tela, neixen després de veure una nina russa del segle XIX i fixar-se en la forma dels seus ulls. I a partir d'uns ulls semblants que poden ser de diverses germanes o nines, Albareda ha creat les dotze filles de Cal Bedoll (un nom que també té significat en anglès: ser una nina) i, a més, els ha posat nom «de iaia»: Angelina, Clotilde (a la foto), Enriqueta, Feliça, Gueralda, Llúcia, Margalida, Pepeta, Queralt, Rosalia, Teresina i Vicenta.

Albareda és popular per la seva faceta d'actor, tant al teatre com a la televisió. Durant la creació de Bloom·s, al matí pintava i a les nits actuava a Barcelona en la comèdia Pel davant i pel darrera. També va fer alguns bolos, com el del Kursaal de Manresa.