El Museu d'Art Contemporani de Barcelona acull l'exposició Composicions, que recull les obres més significatives de l'artista suís i nord-americà Christian Marclay.

El creador convida el públic a interactuar i tenir un diàleg amb algunes de les seves obres. Per exemple, a Chalkboard, el visitant pot escriure en una pissarra amb pentagrames a escala arquitectònica i a Surround Sounds s'ha d'imaginar el so de les onomatopeies que es projecten en una pantalla de 360 graus. La mostra examina l'obra de Marclay a través de la seva dedicació a la composició, entesa com una ordenació de sons en el temps i l'espai.

L'exposició aborda el vessant compositiu de l'artista a través dels seus vincles amb la cultura popular i els mitjans de comunicació de masses, així com l'exploració que du a terme de les tecnologies tradicionals i digitals i les seves qualitats materials. Tot i que la mostra presenta algunes de les seves instal·lacions audiovisuals més recents amb algunes peces més primerenques, l'artista ha destacat que en cap cas es tracta d'una retrospectiva de la seva trajectòria, sinó un recull de les seves obres més interessants.

També s'hi poden trobar obres textuals, partitures gràfiques i collages. En relació amb aquests últims, l'artista comenta que hi ha una «estranya relació» entre l'arquitectura de Gaudí i la seva manera de treballar amb els fragments. Marclay confessa que va quedar molt impressionat quan va visitar el Parc Güell i va veure el treball de l'arquitecte amb els fragments de ceràmica. I diu que és una cosa amb la qual s'hi «pot identificar».

Christian Marclay defineix la relació amb el públic com un diàleg perquè moltes de les interaccions dels espectadors després cobraran vida. Aquest és el cas de Chalkboard, on la partitura resultant serà interpretada per músics en una sèrie de concerts organitzats durant l'exposició. A més, amb motiu del Dia i la Nit dels Museus, també s'activaran les partitures de Zoom Zoom i Manga Scroll, amb la participació de l'artista vocal Shelley Hirsch. També, coincidint amb el Sónar, deu pianistes interpretaran la seva última partitura, Investigations.

Una de les seves obres més significatives, Video Quartet, també s'inclou dins l'exposició. Es tracta d'una composició audiovisual en quatre pantalles realitzada a partir de clips o fragments de pel·lícules. És l'única obra de les exposades que fa un ús audible del so. Marclay combina els fragments de tal manera que a cada pantalla es projecta un clip diferent, perfectament sincronitzat amb els altres perquè el conjunt constitueixi un quartet musical.