Notícies | Agenda

Contra el sistema productiu nociu

La mostra «Gènere i territori» porta al Casino l'obra de les artistes Dolors Puigdemont, Roser Oduber i Rosó Cusó
18-04-2019 08:17
0 vots
L'obra d'Oduber cerca en els sentits ocults.

L'obra d'Oduber cerca en els sentits ocults.

L'Espai 7 del Centre Cultural el Casino de Manresa acull fins el dia de Sant Jordi una proposta expositiva de petit format que reflexiona sobre la relació entre el territori i el gènere. Produït pel Centre d'Art Contemporani i Sostenibilitat d'El Forn de la Calç (Calders), la mostra presenta l'obra de tres artistes –Roser Oduber, Dolors Puigdemont i Rosó Cusó– que combinen la pràctica artística amb l'activisme social i mediambiental.
Gènere i territori posa en dansa materials que interpel·len l'espectador des de la realitat de la disfunció entre ésser humà i natura que es manifesta avui en dia en les societats tecnificades. «Darrerament, molts col·lectius artístics, moviments socials i activistes treballen al voltant del creixent desequilibri ambiental que provoca el sistema productiu androcèntric», s'explica.

D'aquesta manera, l'exposició posa en circulació el treball de tres dones que simbolitzen el potencial de la feminitat com un agent transformador. Cada dia es fa més evident la necessitat d'una transició cap a un model productiu més sostenible que no situï el benefici i el lucre per sobre de la qualitat de vida de les persones. El capitalisme –independentment que el practiqui una democràcia o una dictadura– va directe a l'abisme si no sap reconvertir-se.

Descendint al nivell més emocional, les tres creadores planten cara a aquesta realitat amb uns missatges elaborats a partir de la mirada artística. L'art, de la seva mà, serveix per manifestar, critica, denunciar i responsabilitzar.

Rosó Cusó expressa una intensa relació amb la natura i, en les seves obres, aquest vincle es fa visible en un format de naturalesa transformada i amb un lligam amb el temps. Per la seva part, Dolors Puigdemont empra el volum i la llum per crear unes estructures metàl·liques que generen ombres a partir de la vivència sentimental més personal.

Roser Oduber, directora d'El Forn de la Calç, indaga al darrere d'allò que és visible i fica el nas en la fisicitat de les coses, i experimenta. L'artista bagenca explora així espais de l'intangible que emergeixen a través de l'art.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook