Una representació del millor realisme pictòric xinès s'exhibeix al Museu Europeu d'Art Modern durant tres setmanes dins l'exposició Beyond Language-Realisme Xinès Contemporani. A la mostra, ni cultura tradicional, ni tinta xinesa sobre paper: són 55 cinc llenços pintats a l'oli que ofereixen una panoràmica de l'art figuratiu d'influència occidental a la Xina contemporània, amb temàtiques que van del retrat al paisatge passant pel bodegó, amb diversos exemples d'art hiperrealista.

L'exposició ofereix una col·lecció d'art figuratiu «representativa» de la Xina. La mostra aterra a Barcelona per mitjà del grup internacional TIAC, dedicat a l'educació a través de l'art, i concretament de la seva acadèmia de belles arts amb seu a Florència, que dirigeix l'espanyola Ana Blanco. La comissària de la mostra va valorar que, en qüestions de pintura, a Europa es coneix principalment la cultura tradicional xinesa, mentre que la «part contemporània i moderna», la que no utilitza elements tradicionals i que adopta elements temàtics que són «importats», encara és prou «desconeguda».

És aquest vessant el que s'exhibeix al Museu Europeu d'Art Modern, amb una cinquantena d'obres de 30 artistes dedicats a la tècnica de l'oli, entre els quals destaquen els noms de Xu Mangyao i Chen Danqing. El que reflecteixen aquests llenços és que la pintura a l'oli contemporània a la Xina és molt variada, «tant com ho és la diversitat cultural» en aquest país, explica Blanco.

Des d'un bodegó que conté elements propis del país (fruits exòtics, una tetera) fins a escenes urbanes amb tècnica hiperrealista que recorden l'estil d'Edward Hopper, i en altres casos el d'Antonio López. Paisatgisme dotat també d'un gran realisme, retrats amb intenció fotogràfica, i algunes representacions més properes al postimpressionisme conviuen a la mostra.