La festa que duen a sobre els Kòdul i Txarango, el rostre de Natxo Tarrés amb els ulls clucs, talment com fa Lluís Gavaldà en un moment de màxima concentració, el desvergonyiment de Bad Gyal, l'atreviment d'Arnau Tordera i la presència escènica dels Amparanoia són algunes de les fotografies que es poden contemplar en l'exposició Stroika en imatges, que acull durant aquest mes l'Espai Jove Joan Amades de Manresa. Després de passar pel centre cívic Selves i Carner, i abans d'aterrar al Casal de Joves la Kampana, la mostra arriba al barri de la Sagrada Família per ensenyar el treball d'Àlex Belza, fotògraf oficial de la sala musical manresana.

Stroika en imatges és un recull de la feina feta per Belza en els darrers cinc anys als concerts que se celebren a la Stroika. La principal característica del recull que s'exposa és la química que mostren artistes i espectadors, una relació d'alta graduació que s'expressa en unes fotografies carregades d'excitació i adrelina, d'entuasiasme per la música i ganes de gaudir de l'experiència dels directes. Només cal fixar-se en el primer pla d'Alguer Miquel, el cantant de Txarango, per constatar l'electricitat que recorre la connexió entre la tarima i la pista de ball.

Les fotografies que formen part de l'exposició són un repàs del recorregut fet per la sala en els dar-rers cinc anys. De Xavi Sarrià a Joan Chamorro, de David Carabén a Isseo, tant les imatges centrades en l'expressió de l'artista com les que obren el focus per donar una visió panoràmica de la festa comparteixen la mirada sobre el significat d'un concert, una vivència grupal que l'era digital no ha aconseguit colonitzar.

En el repàs de l'última mitja dècada de directes apareixen imatges tan insòlites com la que mostra David Fernàndez, Borja Penalba i David Cano en un concert del grup Ovidi 4 -que completa Mireia Vives- on, darrere dels músics, es veu un grapat de samarretes reivindicatives («Stop Desnonaments», «Volem el pa sencer», «Per l'Horta»...) que s'aguanten en un cordill amb agulles d'estendre roba.

Una altra de les instantànies que capten l'atenció de l'espectador és una en què la meitat de la imatge l'ocupen els membres del grup manresà Gossos i, l'altra, un públic majoritàriament infantil gaudint del concert. Símbol de la simbiosi entre artistes i espectadors que preconitza la mostra.