La tornada a la televisió espanyola d'"Operación Triunfo" quan es complien 16 anys de la seva primera edició va liderar l'audiència de la nit d'aquest dilluns amb un 19 per cent d'audiència, segons dades de Kantar Media replicats per RTVE.

L'espai ara conduït per Roberto Leal va congregar a una mitjana de 2.656.000 persones davant de la pantalla i més de 9 milions van estar pendents "en algun moment" d'aquest concurs de talents, que també va tenir el "minut més vist" amb 3,4 milions a les 22,45 hores.

Molt a prop es va quedar la proposta per a la nit de Telecinco, "La que se avecina", que va obtenir un 17,6 per cent de l'audiència i una mica més de 2,5 milions d'espectadors.

Precisament en aquesta cadena va viure "Operación Triunfo", la que era la seva última edició fins avui. Va ser el 2011, quan es va anticipar la final de l'espai davant la caiguda de les seves dades d'espectadors.

Empès pels excel·lents registres dels especials pel quinzè aniversari de la primera edició, de la qual van sorgir artistes com David Bisbal, David Bustamante o Chenoa, RTVE va decidir recuperar el format en un panorama audiovisual molt més fragmentat.

En el primer lliurament d'anit es va conèixer la identitat dels 16 concursants que protagonitzaran aquesta novena edició del programa: Agoney, Aitana, Alfred, Ana Guera, Mireya, Miriam, Nerea, Raoul, Ricky, Roi, Marina, Juan Antonio, Cepeda, Mimi, Thalía i Amaia