La companyia nord-americana Disney ha anunciat que retirarà totes les seves pel·lícules de la plataforma de continguts audiovisuals Netflix i llançarà dos serveis de 'streaming' en els propers dos anys.

Disney també va anunciar la compra per 1.580 milions de dòlars el 42% d'accions de la companyia de 'streaming' BAMTech, que se sumen al 33% que ja posseïa, amb la qual cosa es fa amb el control de la firma.

El gegant de l'entreteniment espera llançar un servei de 'streaming esportiu' amb el canal ESPN a principis de 2018 on oferirà continguts de les principals lligues de beisbol, hoquei i futbol nord-americans.

Disney canvia d'estratègia

Per a l'any 2019 oferirà un servei de streaming directe al consumidor sota la marca Disney. És a partir d'aquest any quan deixarà de distribuir les seves pel·lícules a Netflix.

Aquest servei oferirà en exclusiva als subscriptors de Estats Units les noves pel·lícules de Disney i Pixar, que el 2019 preveuen llançar 'Toy Story 4', la seqüela de 'Frozen' i altres títols.

"Avui hem anunciat un canvi estratègic en la manera de distribuir el nostre contingut", va explicar el conseller delegat de Disney, Robert Iger, en el resum dels seus resultats fiscals, publicades aquest dimarts.

"El paisatge mediàtic està cada vegada més definit per la relació entre els creadors de contingut i els consumidors, i el nostre control del conjunt de la tecnologia innovadora de BAMTech ens donarà el poder per forjar aquestes connexions i la flexibilitat d'adaptar-nos ràpid a aquests canvis en el mercat ", ha afegit.

'Streaming esportiu'

La firma ha explicat els seus plans coincidint amb la publicació dels seus resultats fiscals, on es van ressentir els mitjans de comunicació del grup, i especialment la seva divisió de televisió per cable, el resultat operatiu va caure un 23%, fins als 1.500 milions de dòlars.

"La baixada en el resultat operatiu va ser per una caiguda en ESPN", va destacar la signatura en els seus resultats, on va desgranar que van suposar un problema els alts costos de programació, els baixos ingressos per publicitat i els costos dels acomiadaments i finalitzacions de contractes .

La cadena de televisió nord-americana ESPN va anunciar a l'abril l'acomiadament del 10% de la seva plantilla com a part de la seva reestructuració per fer front a la caiguda de l'audiència.

No obstant això, en el passat, el directiu ha defensat la importància d'ESPN, propietat del grup ABC, la matriu és Disney, i el seu "seguretat" respecte al futur de la cadena, perquè "els esports en directe són encara un gran motiu de consum ".

Iger va subratllar que l'adquisició d'accions de BAMTech i el llançament dels seus serveis de streaming "marquen una estratègia de creixement completament nova" per a Disney, que pretén enfortir les seves marques mitjançant la tecnologia.