L'accident nuclear de Fukushima traslladat a Astúries, una zona d'exclusió, una ciutat que no està preparada per acollir la població evacuada, un crim i «tones de talent» en el seu elenc. Són les claus de La zona, sèrie de Movistar + que comença a rodar-se per emetre's a la tardor vinent. Dar-rere la idea hi ha Jorge i Alberto Sánchez-Cabezudo, creadors de la lloada Crematorio, i davant les càmeres un protagonista de la talla d'Eduard Fernández, a qui acompanyen Emma Suárez, el recent guanyador d'un Goya Manolo Solo, Carlos Bardem , Alexandra Jiménez, Álvaro Fernández, Sergio Peris-Mencheta, Luis Zahera, Tamar Novas, Alba Galocha i Marina Salas.

Quinze setmanes i 160 localitzacions té al davant aquest equip per donar forma a La zona, un thriller policíac, contemporani i hiperrealista que «no és ciència-ficció ni té caire apocalíptic», segons va definir dijous durant la seva presentació el director de Ficció de Movistar +, Domingo Corral, que va assegurar que «no s'ha explicat una història així a Espanya i pot ser que tampoc en el món».

Es plasmarà en vuit capítols de 50 minuts, que s'emetran setmanalment, tot i que la sèrie, «amb vocació d'arribar a un gran públic», està concebuda «per veure-la a la carta, quan i on vulgui el client», va afegir. Als germans Sánchez-Cabezudo la idea els va sorgir fins i tot abans que el 2011 l'alliberament de radiació a l'exterior per diverses incidències a la central nuclear de Fukushima s'equiparés amb l'accident de Txernòbil (Ucraïna, 1986). «Havia d'aparèixer Movistar, aquesta sèrie no podia cabre en un altre lloc, així que va passar molts anys al calaix», va reconèixer Jorge Sánchez-Cabezudo.

El 50 % del protagonisme recau en Eduard Fernández com a Héctor, un policia que, després de tres anys de baixa i «una gran crisi personal que arrossega durant tota la sèrie», ha d'investigar un assassinat després de l'accident nuclear. «És com una pel·lícula de sis hores, mai havia fet res d'aquest volum», va confessar l'actor, que va lloar «un guió molt ben dialogat i una trama molt complexa». L'altra meitat es reparteix entre la resta de personatges, que «es troben una situació difícil darrere l'altra», va dir Alberto Sánchez-Cabezudo.