Notícies | Gastronomía

Dieta d'estiu: cinc tapes que no engreixen

Descobreix aperitius deliciosos i saludables per gaudir d'aquestes vacances sense descuidar la dieta
11-07-2017 15:15
1 vot
Torrada de pernil. Getty Images

Torrada de pernil. Getty Images

L'estiu convida a prendre alguna cosa al bar amb amics i a gaudir d'un bon aperitiu. Això pot afectar el nostre pes. No obstant, es pot gaudir de les tapes sense desestabilitzar la bàscula.

El primer que hem de tenir en compte és no excedir-nos amb les quantitats. A més, hem de controlar les hores en les que ens prenem aquests aperitius. Cal evitar que s'ajunti amb el menjar i desestabilitzi la nostra alimentació.

L'estiu convida a prendre aliments més saludables i refrescants. Fuig dels fregits i de les tapes amb salses. Et mostrem 5 tapes que pots trobar a qualsevol bar i amb les que podràs lluir tipus a la platja:

1. Torrada de pernil amb tomàquet o entrepà

El pernil presenta un alt valor nutricional i aporta vitamines al nostre organisme. A més, es tracta d'un aliment amb propietats similars a l'oli d'oliva. La meitat dels greixos que conté són insaturats (greixos bons). Aquests àcids grassos són essencials per al nostre organisme ja que ens aporten l'energia que necessitem.

Un entrepà petit amb una mica de pernil o un torrada amb una mica de tomàquet són aperitius perfectes per mantenir la dieta i gaudir del 'tapeo'. El tomàquet és un aliment molt beneficiós que ajuda a la nostra digestió i ens aporta vitamines que el nostre cos necessita per funcionar.

2. Banderilla

La tradicional banderilles de cogombre, ceba tendra, anxova o seitó, i olives que podem trobar en qualsevol bar. Les verdures i el marisc són ingredients baixos en calories i amb gran valor nutritiu. Una banderilla és un aperitiu perfecte que no afectarà el nostre pes.

3. Musclos a la vinagreta

Els musclos tenen molt poc greix, a més els que tenen són greixos saludables que aporten Omega 3 al nostre organisme. A més, són rics en proteïnes, vitamines i minerals.

Si ens decantem per aquest aperitiu estarem gaudint d'una tapa bona i saludable que proporcionarà al nostre organisme nutrients que necessita al llarg del dia.

4. Tonyina amb pebrot del piquillo

Un clàssic en els bars de tapes. Un petit entrepà de tonyina amb pebrot del piquillo o una llesca de pa amb els mateixos ingredients constitueixen un aperitiu perfecte per prendre a mig matí o al vespre. La tonyina és un dels peixos amb més beneficis per al nostre cos. A més, acompanyat amb una mica de pa saciarà el nostre estómac i no ens passarem en el menjar o en el sopar.

5. Remenat de xampinyons o bolets amb all i llesca de pa

Els xampinyons enforteixen el sistema immunitari, són bons per al cor i produeixen sensació de sacietat. Això els fa perfectes per consumir en forma d'aperitiu.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

Llibre de receptes

Cerca les teves receptes escrivint aquí el nom del plat o algun dels seus ingredients...