La pel·lícula amb el títol menys comercial s´erigeix en una de les sensacions més premiables de la temporada. La seva antiheroïna, Mildred Hayes, és una dona que pren una decisió sorprenent (omplir les tanques publicitàries del seu poble amb un contingut virulent) per denunciar la desídia de les autoritats locals a l´hora d´investigar l´assassinat de la seva filla.

Tres anuncios en las afueras constitueix el tercer llargmetratge de Martin McDonagh, un cineasta i dramaturg tan superdotat com provocador (va titllar d´avorrits Shakespeare i Txékhov) que ens va enlluernar amb la seva òpera prima, Escondidos en Brujas. Ens trobem novament amb un thriller amarat d´una reflexió intensament existencial i d´un humor poderosament negre. El seu nou treball està ambientat a l´Amèrica profunda i ens proporciona una dissecció densa (i implacable) d´una realitat social i moral. El creador britànic fusiona admirablement el dolor més insondable i el sarcasme demolidor, en una radiografia vibrant i matisada (tots els personatges estan dotats d´una rica i necessària ambivalència) que respira l´alè dels clàssics i burxa en les ferides sense receptes fàcils, amb una crida final a la comprensió i l´esperança. Només podem retreure una qüestió a McDonagh: hi ha una excessiva voluntat d´exhibir contínuament la seva brillantesa verbal, i això determina que hi hagi personatges (i reaccions) decididament inversemblants en una panoràmica obertament realista. Una prodigiosa (i conmovedora) Frances McDormand broda el paper de la seva vida i encapçala un repartiment de cinc estrelles.