Ja fa una bona colla d'anys que bona part de les produccions que es realitzen a l'estat espanyol sembla que estan marcades per un mateix patró que es mou sempre dins d'un gènere com el thriller i totes les seves variants, ja sigui policíac o encarat més al terreny del terror i el fantàstic. L'opció sembla lògica tot veient els resultats de taquilla obtinguts i, sobretot, tenint en compte que són productes perfectament calculats per permetre'n l'exportació, principalment al mercat anglosaxó. Diversos cineastes com Alejandro Amenábar i J.A. Bayona han obtingut cert prestigi explotant aquest model, on la impecable factura a nivell tècnic, els girs narratius rocambolescos i un repartiment artístic generalment nord-americà han encobert qualsevol indici d'originalitat o d'autoria.

Essent guionista de films com El orfanato i Lo imposible, no esdevé cap raresa, doncs, que Sergio G. Sánchez hagi optat per seguir aquesta veta amb El secreto de los Marrowbone, el seu debut en la direcció. Amb un relat d'allò més similar al que oferia Jack Clayton en la magistral A las nueve cada noche (1967), Sánchez ens narra la fugida des d'Anglaterra fins a l'Amèrica rural de quatre germans i la seva mare amb l'objectiu de deixar enrere al seu pare, un home violent i amb passat criminal. Aquest intent de començar de zero ben aviat s'estronca a causa de la inesperada mort de la mare, un fet que els quatre germans miraran de mantenir en secret per evitar ser deportats o separats. D'aquesta manera, hauran d'intentar sobreviure sense l'ajuda o supervisió d'un adult, amagats del món i sense altre lloc on anar, tot una sèrie de neguits que es veuran agreujats en el moment en què una inquietant i amenaçadora presència comenci a rondar pel vell casalot.

El secreto de Marrowbone té un repartiment artístic totalment nord-americà i és format per rostres juvenils prou populars com George MacKay ( Captain Fantastic), Anya Taylor-Joy ( Múltiple), Charlie Heaton ( Stranger Things) i Nicola Harrison ( Control).