Una frase del filòsof Gaston Bachelard ha inspirat el títol del nou llargmetratge de Hugo Gélin. Mañana empieza todo suposa una adaptació francesa d´una pel.lícula mexicana (No se aceptan devoluciones, filmada el 2013 per Eugenio Derbez) i narra l´extraordinària (i edificant) història d´un seductor empedreït, Samuel,que abandona una vida totalment hedonista quan descobreix que té una filla. Tots es complicarà, però, quan, vuit anys després, entra en escena la mare de la criatura.

El fenomen Intocable ha tocat decisivament la darrera producció gala i la seva ombra, irremeiablement gegantina, també es percep a Mañana empieza todo, una tragicomèdia que juga descaradament la carta emocional. Hugo Gélin (fill i net d´artistes) no és precisament un amant de les subtileses i barreja humor i melodrama amb un estil molt directe que recorda el cinema de Hollywood més efectista i llacrimògen.

La pel.lícula es salva fonamentalment per l´aclaparadora composició d´Omar Sy; el protagonista de l´esmentada Intocable torna a desplegar un carisma torrencial i fa mínimament visible l´enèsima proposta de "bon rotllisme", un corrent temible i més que relliscós que ha envaït en els darreres anys les nostres pantalles. Mañana empieza todo reincideix en una fórmula molt dubtosa creativament (el conreu de la via més ensucrada) però que conquereix un sector ampli de l´audiència.

És una veritable llàstima que un actor tan excel.lent com Omar Sy dilapidi el seu indiscutible talent en productes de segona com aquest.