Encaixa de ple en l'apartat de produccions de Disney marcades per la fantasia i és un conte d'acusats matisos sentimentals que suposa el remake d'una modesta i gairebé oblidava pel·lícula de la pròpia factoria, Pedro i el drac Elliot, dirigida el 1977 per Don Chaffey . Reservada a l'auditori infantil i amb tendència a exagerar, no és un producte destinat a formar part de cap galeria privilegiada.

Tant és així que el més destacat de les imatges són els seus bells escenaris, amb rodatge efectuat a Nova Zelanda. El nou director, David Lowery, que també ha intervingut en el guió, no ha aconseguit enfortir una història que encara que no perd mai del tot la seva vitalitat tampoc arriba al cor de l'espectador com els seus responsables pretenien. Aquest és el seu quart llargmetratge com a director, amb una filmografia d'escàs recorregut, i procedeix del camp del muntatge.

Compta amb la presència d'un veterà Robert Redford que, tot i no ser massa extensa, aporta una especial rellevància. El relat flueix de la imaginació d'un ancià tallador de fusta, Meacham, de la boca surten alguns deliciosos contes amb els que sedueix els nois del seu entorn. Singular efectivitat referent a això té el protagonitzat per un nen de 10 anys, Peter, que viu en un bosc profund amb l'única companyia d'un drac, Elliot, un enorme animal de color verd. Peter ha heretat ingredients de personatges mítics de la literatura, concretament del Mowgli d' 'El llibre de la selva', i és tot un misteri que hagi pogut sobreviure tant de temps sense l'ajuda de l'ésser humà.

L'Idíl·lic tàndem que formen el gegantesc animal i el noi amenaça amb quedar destruït quan les autoritats de la zona descobreixen a tots dos, a Peter i a Elliot, i es posa en marxa un procés legal per separar-los.