Més de quaranta anys de trajectòria, multitud de premis (entre els quals un Oscar per The Queen) i una sorprenent versatilitat per posar-se en la pell de qualsevol personatge avalen l´actriu Helen Mirren com una de les més importants del cinema contemporani. La seva sola presència en pantalla bé val una entrada, i més en el cas que ens ocupa, en un film on exerceix un protagonisme total. Basant-se en fets reals, el cineasta Simon Curtis (director de la discreta però apreciable Mi semana con Marilyn) du a la pantalla la història de Maria Altmann, una dona jueva que es va veure obligada a fugir de Viena a causa del setge nazi durant la Segona Guerra Mundial. Seixanta anys després, decideix emprendre un viatge per tal d´exigir el patrimoni que els nazis van robar a la seva família, entre el qual hi ha una important obra de Gustav Klim, el Retrat d´Adele Bloch-Baauer I, que el mateix autor va realitzar inspirant-se en la seva tieta. L´obra, exposada al Museu Belvedere de la capital austríaca, s´ha convertit en aquests anys en una mena de patrimoni d´orgull per al país, un fet que provocarà una agra confrontació entre la legítima propietària del quadre i les altes instàncies del país. Incansable, Altmann tindrà l´ajut del jove advocat Randy Schoenberg (Ryan Reynolds).