Notícies | Agenda

L'escultura d'avantguarda de l'artista bagenca Elisa Arimany s'exposa al Museu de Montserrat

Sota el títol 'La força d'una idea', l'exposició mostra una vintena d'obres de la col·lecció personal d'Arimany
17-02-2017 15:21
0 vots
L'artista Elisa Arimany i el comissari de l'exposició, Francesc Miralles. ACN

L'artista Elisa Arimany i el comissari de l'exposició, Francesc Miralles. ACN

L'Espai d'Art Pere Pruna del Museu de Montserrat acull des d'aquest divendres i fins el proper 11 de juny una mirada retrospectiva a l'obra de l'escultora bagenca Elisa Arimany. Sota el títol 'La força d'una idea', l'exposició mostra una vintena d'obres de la col·lecció personal d'Arimany, que plasmen l'essència del seu treball escultòric representada en algunes obres de les sèries 'Pressions' i 'Catedrals'. Segons el comissari, Francesc Miralles, darrera de cada peça d'Elisa Arimany hi ha una idea, com per exemple l'opressió, la llibertat o el sentiment d'espiritualitat que mou la vivència de l'home. Miralles ha explicat que l'escultora, que mai va haver de sotmetre's a les modes del moment, és una de les escultores d'avantguarda més rellevants del segle XX i una de les autores amb més obra pública del país.

'La força d'una idea' és el títol d'una obra d'Elisa Arimany exposada als jardins Socrates Park de Nova York. A Francesc Miralles li va semblar que el títol no podia ser més adequat per l'exposició que ha comissariat amb l'objectiu de donar una visió global de l'obra d'Elisa Arimany. Miralles ha explicat que tota l'obra de l'artista gira al voltant de la idea bàsica que "d'una manera o altra la societat necessita uns suports i ha de fer forces que d'alguna manera t'aclaparen, però també et poden destruir". "Sempre hi ha la idea que per una banda estem encaixonats, i per l'altra necessitem uns suports per tirar endavant", ha concretat el comissari.

Segons Miralles, l'escultura d'Elisa Arimany és fonamentalment abstracta i es caracteritza per la recerca constant d'un humanisme profund que interpel·la els grans interrogants de l'home a partir de formes geomètriques carregades de simbolisme. D'aquesta manera, Arimany combina la rotunditat de la pedra amb la fredor del ferro i la textura delicada de la ceràmica.

El comissari ha explicat que Arimany no va crear mai un llenguatge com Picasso, Dalí o Miró, "sinó que ella agafa una idea i la desenvolupa a partir de diferents plantejaments i diferents materials". Per Francesc Miralles, Arimany té una gran capacitat per crear formes "suggeridores, atractives i equilibrades" i disposa d'un gran domini de l'avantguarda del segle XX, "que té totalment assumida". Tot i això, ha explicat que mai va seguir cap tipus de patró, i això li ha permès oferir una obra "veritablement original".

De formació autodidacta, Elisa Arimany va començar la seva carrera artística com a ceramista, però ben aviat va incorporar altres materials com la pedra, el ferro i el paper fet a mà a les seves obres.

El comissari ha explicat que Arimany combina l'escultura de format petit i mitjà amb peces monumentals a l'espai públic, com places o murals de rajola. De fet, les seves creacions són presents a ciutats i museus a nivell internacional, amb exposicions a diferents ciutats d'Europa i els Estats Units, on te nombroses escultures públiques com al museu d'art de Miami.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook