Dagoll Dagom s´ha tornat a instal·lar al Victòria, un teatre que la companyia coneix bé i on tot just fa uns mesos encara tenia en cartell ´Mar i Cel´. Fa tres dies que hi assagen el seu nou un musical de creació pròpia, ´Scaramouch´, basat en la novel·la d´amor i espases de Sabatini, que estrenaran el 23 de setembre. Aquesta és la fase feixuga, admet Joan Lluís Bozzo, en què toca "materialitzar a l´escenari" tot el què s´ha preparat prèviament. Afinar els duels d´espasins (fabricats a França i que pesen gairebé un quilo), familiaritzar-se amb la "complicada" escenografia i acabar d´ajustar la interpretació de les composicions d´Albert Guinovart, són alguns dels deures pendents de la companyia, especialment dels actors, entre el quals hi ha Ivan Labanda, Toni Vinyals, Mireia Mambo o Ana San Martín.

Joan Lluís Bozzo arriba al Teatre Victòria a quarts de cinc amb aire seriós. Després d´atendre alguns periodistes seu en una de les butaques de platea, concentrat. És el tercer dia d´assaigs ´in situ´ del musical ´Scaramouche´, i el director de la companyia està atent a tots els detalls, conscient que aquesta és una fase feixuga -"cansada", admet- en què sorgeixen problemes "en llocs inesperats".

Durant el juliol la companyia ha assajat en la tranquil·litat del seu local, i és ara quan toca assemblar totes les peces: escenografia, músics, intèrprets i, en aquest cas, a més, espadatxins. Tenen tres setmanes per endavant fins que arrenquin les funcions prèvies, el 23 de setembre, i abans de l'estrena oficial, el dia 29.

Inspirat en la novel·la ´de capa i espasa´ de Rafael Sabatini, adaptada anys després al cinema, el musical d´Scaramouche´ no renuncia a les diverses escenes de lluita de l´obra original. Per això, alguns dels actors han seguit durant setmanes una formació d´esgrima amb el mestre Jesús Esperanza, que aquest dijous seguia els moviments dels seus deixebles en un lloc discret de l´escenari. Els ´espasins´ que sostenen (aquesta era l´arma que s´emprava a l´època, i no el lleuger floret actual) pesen uns 700 grams i han estat encarregats per l´ocasió a un taller francès.

´Scaramouche´ és un musical de creació pròpia de Dagoll Dagom, nascut a proposta del compositor Albert Guinovart -autor de la música de l´espectacle- i amb text i direcció de Joan Lluís Bozzo. Per al també director de la companyia, l´obra reuneix totes les condicions que els fan interessar-se per una història: el caràcter popular, el context històric (Revolució francesa), l´espectacularitat (esgrima), la comèdia de l´art o l´accés a tots els públics, cita entre altres.

El repartiment de l´obra l´encapçalen Toni Vinyals, en el paper d´Scaramouche, Ivan Labanda (Marquès de l´Echalonne), Mireia Mambo (Camila), Ana San Martín (Olympia), Albert Mora (Philippe), entre altres.

En total el musical reuneix 18 actors sobre l´escenari, 10 músics tocant en directe i també música pre gravada per l´Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida. Aquest elenc, sumat a la producció d´una escenografia imponent, eleva el pressupost d´aquest musical fins als 800.000 euros, segons han detallat aquest dijous la productora de l´espectacle, Anna Rosa Cisquella.